Vecka 36 – En föreningsvecka inom funktionsrätt i Örebro län

För andra året i rad bjuder Studieförbundet Vuxenskolan (SV) Örebro län in till en vecka fylld av inspirerande, känsloladdade och informativa föreläsningar med olika teman inom funktionsrätt. Vecka 36 sker i samverkan med flertalet av våra föreningar inom funktionsrätt och syftar till att öka vår kunskap och förståelse för varandra.

– I september är det dags för årets uppföljare av Vecka 36 som vi startade förra året. Det finns ett behov av att synliggöra bredden av området funktionsrätt. Genom att öka vår kunskap om olika funktionsnedsättningar kan vi också öka förståelsen för varandra. Det är helt gratis att komma på våra föredrag runt omkring i Örebro län. Vi hoppas att många tar chansen att lära sig något nytt, kanske bidra med egna erfarenheter och skapa nya kontakter, säger Maria Östby, verksamhetsutvecklare SV Örebro län.

Vecka 36 vänder sig till så väl privatpersoner som studerande, tjänstemän och beslutsfattare.

En bredd av föreläsningar

• Att bryta stigma kring psykisk ohälsa (Hjärnkoll)
  • Att leva med afasi (Afasiföreningen Örebro län)
  • Lär dig mer om glaukom (Glaukomföreningen Örebro län)
  • Att leva med bipolär 1 och att leva i en relation med bipolär diagnos
    (Föreningen Balans Örebro län)
  • Vad är Parkinsons? (Föreningen Parkinson Örebro län)
  • Fibromyalgi, vad är det? (Örebro Fibromyalgiförening)
  • Att leva med NPF (Attention Lindesberg)
  • En anhörigs erfarenheter och tankar (Föreningen för psykiatriskt samarbete)
  • TEMA – Autistiska färdigheter (Föreningen VildmarksAutisterna)

Vill du veta mer?

Programblad Vecka 36Nu kan du ta del av programbladet för Vecka 36 och boka in de föreläsningar du vill gå på. Du hittar även respektive föreläsning i evenemangskalendern på SV Örebro läns Facebooksida.

När Kontakt
Vecka 36, 3–6 september, se programblad Maria Östby
  Verksamhetsutvecklare
Var maria.ostby@sv.se
SV:s lokala kontor, se programblad 072-220 72 39

Entré
Gratis

Med reservation för eventuella ändringar i programmet, begränsat antal platser på de olika föreläsningarna.

Vi medverkar under Vecka 36

Afasiföreningen Örebro län, Attention Lindesberg, Föreningen Balans Örebro län, Föreningen för psykiatriskt samarbete, Föreningen Hjärnkoll, Föreningen VildmarksAutisterna, Glaukomföreningen Örebro län, Parkinson Örebro län och Örebro Fibromyalgiförening.

Bildkälla: Mikael Svensson/Johnér Bildbyrå